Известие

Collapse
No announcement yet.

Ел. регулиране на фаровете

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Ел. регулиране на фаровете

    Колеги днес забелязах, че не ми работи ел. регулирането на фаровете. Бушона трябва да е здрав, защото копчето свети и ме съмнява да са изгорели моторчетата. Веднъж когато отварях капака за диагностика падна копчето за регулиране, но не забелязах да съм го счупил, забелязах че само от едната страна има пластина като извадих копчето сега за да видя какво се е случило.Не знам къде да търся проблема...
    -------------------------------
    ALFA ROMEO 146 1.8 Twin Spark with head from QV - EX
    ALFA ROMEO 159 1.9 JTDm 16V , 150+++

  • #2
    Това че свети не означава че работи. Подсветките са отделно и се командват при контакт или включване на габарити. Добре е да го свалиш и да огледаш дали не си строшил самия механизъм. Също можеш да го разглобиш внимателно и да си обясниш принципа му, както и да имитираш действията му. Най-лесно е да тестваш със здрав такъв, примерно в някоя морга или колега от форума да ослужи за проба.
    Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
    Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
    Горе главата, нищо че е празна...

    Comment


    • #3
      Почивните дни ще го разгледам .. Благодаря
      -------------------------------
      ALFA ROMEO 146 1.8 Twin Spark with head from QV - EX
      ALFA ROMEO 159 1.9 JTDm 16V , 150+++

      Comment


      • #4
        Вътре във врътката за регулиране на фаровете има една смотана малка пластинка, която в общи линии при отваряне/разглабяне на копчето изпада и е толкова малка, че може и да не забележиш. Врътката продължава да има известно напрежение като местиш на ръка, но реално не работи и фаровете не мърдат. Ако е в това проблема, може да се наложи да си купиш цялата пластмасова джаджа със се бутоните за халогени и не помня какво още... продадох си 159ката за щастие.

        Има го нов целия модул за 45-50 лева в ebay
        '05 E-class 3.0 24v LPG, '05 C-class 1.8 16v Kompressor Sportcoupe, '09 A-class 1.5 8v
        Ex:'07 147 1.6, '07 159 1.9 JTDm, '00 Lybra 1.9 JTD, '86 Delta GT 1.6, '04 C2 1.6, '97 Vectra 1.8, '97 Dedra 1.6

        Comment


        • #5
          Най-вероятно така е станало... Забелязах, че има някаква пластинка от едната страна, но може би има и др.
          -------------------------------
          ALFA ROMEO 146 1.8 Twin Spark with head from QV - EX
          ALFA ROMEO 159 1.9 JTDm 16V , 150+++

          Comment


          • #6
            Здравейте колеги ,
            от няколко дни съм собственик на 159.
            Имам питане относно фаровете ,светят много високо и е доста дразнещо.Когато запаля виждам как се местят,което ме навежда на мисълта,че ел.регулирането работи но дали е коректно или просто трябва механично да се настроят в сервиз с уред за да се свалят.
            С ксенон съм,благодаря предварително за отговорите.

            Comment


            • #7
              Може да се настроят и ръчно
              Alfa Romeo 159 2.4 JTDm

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от bobaka01 Покажи съобщение
                Здравейте колеги ,
                от няколко дни съм собственик на 159.
                Имам питане относно фаровете ,светят много високо и е доста дразнещо.Когато запаля виждам как се местят,което ме навежда на мисълта,че ел.регулирането работи но дали е коректно или просто трябва механично да се настроят в сервиз с уред за да се свалят.
                С ксенон съм,благодаря предварително за отговорите.
                И аз съм с ксенон, там регулацията е автоматична и няма контрол вътре от купето, така че само ръчно могат да се пренастроят.
                Alfa Romeo 159 SW 1.9 jtdm Lusso ~180bhp

                Comment


                • #9
                  Ако и ръчното не помогне, предполагам машинките за нивото се бъзикат и "лъжат" за положението на автомобила. Отпред е на левия горен носач,отзад пак отляво на окачването. Най-вероятно ако е от тях ще има и някаква грешка. С МЕС може да се калибрират фаровете,ако се стигне до там.
                  156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                  147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                  159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                  Comment


                  • #10
                    Ако светят много ама много горе, погледни въпросния датчик на горен ляв носач. Самия датчик има лосче което посредством една "планка" е захванато с болт към носача. Въпросната планка може да бъде обърната по погрешка. На моята кола я бях обърнал като сменях носачите, тръгвам и о чудо, фаровете светят в космоса. Та се светнах че нещо не съм направил както трябва и с един ключ на пътя за 2мин гъзурене всичко си дойде на мястото. Автоматичното регулиране взема сигла от въпросния датчик за предно ляво колело и още идин датчик някъде отзад, по този начин решава колко да коригира фаровете спрямо товара в багажника. Отделно от тези 2 датчика сигнала се ползва от системата Hill Assist.

                    Пс Ако проблема с височината е минимален, просто коригирай това от врътките на самите фарове, там си има настройки за нагоре/надолу, наляво/надясно.
                    Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                    Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                    Горе главата, нищо че е празна...

                    Comment


                    • #11
                      Тази пластинка е онази, която стърчи напред и топченцата върху самата врътка леко я мърдат ли ? При мен я има, но не ми работи настройката на фаровете.
                      Last edited by alfistivirus; d.m.y г., 20:14.

                      Comment


                      • #12
                        Ето тази пластинка ли е? Също се чудя ако изгори едната машинка, дали и другата спира да работи?
                        Attached Files

                        Comment


                        • #13
                          Смених копчето и проблема си остана..не знам дали ако едната машимка изгори другата дали трябва да работи нямам идея как са свързани.
                          Да отбележа, че нямам ксенон и не съм виждал да има датчик на носача...
                          Last edited by bobi_kz; d.m.y г., 21:02.
                          -------------------------------
                          ALFA ROMEO 146 1.8 Twin Spark with head from QV - EX
                          ALFA ROMEO 159 1.9 JTDm 16V , 150+++

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от bobi_kz Покажи съобщение
                            Смених копчето и проблема си остана..не знам дали ако едната машимка изгори другата дали трябва да работи нямам идея как са свързани.
                            Да отбележа, че нямам ксенон и не съм виждал да има датчик на носача...
                            Двете машинки не трябва да имат нищо общо, освен управляващото напрежение от копчето. Не е невъзможно обаче, ако фиряса едната, да шунтира управлението за другата. Поради това пробвай да изключиш буксата на всеки един от фаровете и виж, дали другият няма да тръгне да се регулира.

                            Още по-добре да мериш. На пин 6 от конекторите на фаровете трябва да има +12V при пуснати къси светлини а на пин 7 трябва да има постоянно напрежение в интервала 0 - +12V в зависимост от положението на копчето.
                            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 21:25.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment

                            Working...
                            X